Cuma, Eylül 20, 2024
Ana SayfaTURİZMKonaklama İşletmeleriAmasra, 1,5 Milyon Turisti Ağırladı

Amasra, 1,5 Milyon Turisti Ağırladı

BARTIN’ın Amasra ilçesi, 3 bin yıllık tarihi, doğal hoşlukları ve bakir koylarının yanı sıra deniz eserleri yüklü mutfak kültürü ile turistlerin ilgisini çekiyor. 6 bin 600 nüfuslu ilçe, bu yılın birinci 8 ayında 1,5 milyonun üzerinde turisti ağırladı. Amasra Belediye Başkanı Recai Çakır, “Amasra’mız 2024 yılının birinci 8 ayını çok ağır geçirdi. Ramazan ve Kurban bayramları ve hafta içi ziyaret edenlerle birlikte birinci 8 ayda 1,5 milyonun üzerinde ziyaretçiyi ağırlamış durumdayız” dedi.

Batı Karadeniz’in incisi Amasra, bilhassa yaz mevsiminde ziyaretçilerin akınına uğruyor. Helenistik, Arkaik, Klasik, Roma, Bizans, Ceneviz, Selçuklu ve Osmanlı devirlerine ilişkin tarihi yapıtların yanı sıra bilhassa Amasra Kalesi ile 2015’te UNESCO Dünya Mirası Süreksiz Listesi’ne dahil edilen ilçe, Amasra Müzesi’nde sergilenen binlerce yıllık tarihi yapıtlarıyla dikkat çekiyor. Son yıllarda deniz eserleri yüklü mutfak kültürüyle ve özel salatasıyla ünlenen ilçede, tavşanların yaşadığı ‘Tavşan Adası’ da turistlerin ilgi odağı oluyor. İlçe, bu yılın birinci 8 ayında 1,5 milyonu aşkın yerli ve yabancı turisti ağırladı. 2 yıl evvel Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından Amasra Limanı yolcu iskelesinin tamamlanmasıyla ilçeye; 2022’de 9 sefer yapan ‘Astoria Grande’ isimli kruvaziyerle 9 bin 23 Turist, 2023’te 24 seferde 27 bin 256 Turist, 2024 yılının birinci 8 ayında 16 seferde 23 bin Rus turist geldi.

‘İYİ Kİ GELMİŞİZ’

Amasra Çekiciler Çarşısı’nda esnaflık yapan Hasan Özışık, “Havaların uygun gitmesi nedeniyle dönem çok hoş başladı. Ramazan ve Kurban bayramlarında çok yoğunluk vardı. Önümüzdeki günlerde de havaların sıcak gitmesi bekleniyor, yeniden yoğunluk devam edecektir diye düşünüyoruz. Bilhassa kruvaziyer gemilerin ilçemize hoş yansımaları oldu” dedi.

Samsun’dan ailesiyle ilçeyi gezmeye gelen Nurullah Yılmaz, “Samsun’da Amasra ismini çok duyduk. Biz de ailecek geldik ve çok beğendik. Birinci kere gelmeme karşın çok beğendik. Çok bakir bir yer diyebilirim. Amasra ismini hem haberlerden hem toplumsal medyadan ve arkadaşlarımızdan duymuştuk, yeterli ki de gelmişiz” diye konuştu.

İzmir’den eşiyle Amasra’ya geldiğini söyleyen Bilge Keyvanoğlu, “Buraya birinci kere geliyoruz, daha artık yeni geldik lakin çok beğendik. Amasra’yı internetten, televizyonlardan gördük. Biz de Sinop’tan sonra buraya geldik ve çok şad kaldık” dedi.

‘2 MİLYON TURİSTİ GEÇECEĞİMİZİ TAHMİN EDİYORUZ’

Amasra Belediye Başkanı Recai Çakır, “Amasra’mız 2024 yılının birinci 8 ayını çok ağır geçirdi. Ramazan ve Kurban bayramları ve hafta içi ziyaret edenlerle birlikte birinci 8 ayda 1,5 milyonun üzerinde ziyaretçiyi ağırlamış durumdayız. Amasra’da yağışın az olması ve havaların da hoş gitmesi nedeniyle tıpkı vakitte güneşin yakıcı tesirine rağmen doğal klimamız olan rüzgarımızın da bol olması tercih sebebi oldu. Tarihi, turistik ve gastronomi pahaları için Amasra’mız tercih edilmeye devam ediliyor. Bu yıl sonuna kadar 2 milyon turisti geçeceğimizi iddia ediyoruz” diye konuştu.

’57 BİNİN ÜZERİNDE TURİSTİ İLÇEMİZDE AĞIRLADIK’

İlçenin denizden turist akınına uğradığını söyleyen Çakır, “2 yıl evvel faaliyete geçen Amasra yolcu iskelesi limanına toplamda 2 yıldır kruvaziyer gemileri 49 sefer düzenlendi. Kruvaziyerle gelen mürettebatla birlikte 57 binin üzerinde turisti ilçemizde ağırladık. Bu yıl sonuna kadar da gemimiz gelmeye devam edecek. Kruvaziyer turizmi başladı. Geçen yıl birinci defa ‘Astoria Grande’ gemisi geldi. 2022 yılında toplamda 9 sefer yaptı, işçi ile birlikte 9 bin 23 kişiyi ağırladık. Umarız yeni kruvaziyer gemilerle bu sayıyı artıracağız” dedi.

Kaynak : Haberler.com

Haber Editörü
Haber Editörühttps://www.TurizmWorld.com/
Turizm World Media, seyahat endüstrisi ve turizm sektöründe lider olma yolunda bir dijital haber ve bilgi platformudur.